donderdag 3 juni 2010

Het eerste weekend

En dan is het voorbij

Hetgeen wat voor eeuwig zou gaan duren

En ik dacht dat als ik dit zou schrijven

Dat er eerder iets stond dat ik bij je wilde blijven

Maar eigenlijk wil ik dat niet


Het is allemaal veel beter zo

Het moet allemaal zo zijn

En ik vind het eigenlijk een beetje vreemd

dat ik alles wat ik zeg ook nog meen

Echt, zo verdrietig ben ik niet


Maar inmiddels is het wel zaterdag

En ik zit in mijn eentje feest te vieren

En echt, ik weet zeker, ik kom er overheen

Dit allereerste weekend alleen


En toch soms, als ik ’s nachts wakker schiet

Omdat ik dacht dat ik iets voelde

Dan is het net

alsof er iemand op mijn bed

Kwam zitten om me een kus te geven


Want ik heb echt veel van je gehouden

Of liever; dat doe ik nog steeds

Maar je hebt een kastje in m’n hart gekregen

Waar ik je netjes opgevouwen in heb gelegen

En de deurtjes zitten al bijna dicht


En toch, inmiddels is het zaterdag

En zit ik in mijn eentje feest te vieren

En echt, ik weet zeker, ik kom er overheen

Dit allereerste weekend alleen


In zo’n korte tijd kan je zoiets toch niet verwerken?

Iets dat zo magisch heeft gevoeld?

Iets dat zo diep zat dat je er van dacht

Dat gaat daar niet meer weg

Maar het ging


En dan nog, inmiddels is het zaterdag

En zit ik in mijn eentje feest te vieren

En echt, ik weet het zeker, ik kom er overheen

Dit eerste weekend alleen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten